without you I'm lost

2012-10-10 / 21:29:54 ♥
Idag är en jobbig dag. Idag tänker jag på gymnasiet och det betyder att tänka på en vardag utan er. Er som jag får dras med varje dag. Ni som känner mig bättre än någon annan i hela världen, ni som accepterar mina brister bättre än någon annan. Jag hatar er verkligen ibland, jag förstår inte hur ni tänker i vissa lägen. Men utan er skulle jag, bokstavligt och bildligt talat, vara vilse. Ni leder mig alltid rätt. Om det gäller till Mölnbo eller om det gäller till rätt beslut. Och jag vill att ni ska veta det. Jag vill att ni ska veta att även om det är en dålig dag, så är det alltid någon av er som hör av sig och finns. Jag vet inte vad jag skulle göra utan våra kladdkakor och alla mellisar hos Linn ( förlåt för att vi har ätit dig ur huset så många gånger ), utan våra fula kommentarer till alla filmer vi ser, utan våran gruppchatt på kik, utan alla fula bilder och utan våra småtjaffs. Ellen, jag vet att jag stör mig på din drygar röst väldigt ofta, men till och med den kommer jag sakna. Och hur du, även om du faktiskt har fel, inte kan medge det. Cecilia jag kommer sakna att du aldrig kan bestäma dig och att du aldrig blir nöjd med bilder så man måste sitta och le som ett fån i 49 minuter för att du ska bli nöjd. Clara, jag kommer sakna våra me singing videosar och hur du alltid ska tjata om att du har den bästa musiksmaken av jordens befolkning. Evelina, jag kommer sakna " kul i plugget " och hur du aldrig kan bestäma om man kan ses eller hur du ständigt missar tåget. Linn, jag kommer sakna hur blond du kan vara ibland och tror på det lilla minsta man säger och hur du alltid snyter dig in public. Men mest av allt kommer jag sakna oss. Tillsammans. Det är med er jag har spårat ur, haft tråkiga kvällar och brutalt roliga kvällar. Det är med er jag har gråtit floder och skrattat tills jag nästa avlidit. Jag vet att vi har bråkat och ibland tänker jag på det och blir ledsen än en gång. Men allt leder till något nytt. Alla misstag vi gjort och alla misstag vi kommer göra spelar inte någon roll så länge det löser sig. Det jag vill säga är, att alla ni, gör mig till mig. Jag vill inte inte träffa er varje dag. Jag vill inte undra vad ni gör. Jag vill inte undra hur ni mår. Det är sånt som jag hela tiden vet. Jag kommer till och med sakna när jag kom hem till dig Ellen och du var så ledsen över Olle. När vi fanns för varandra den natten. Det är där jag ska vara och inte någonannanstans. Linn & Clara, jag kommer sakna att ha någon att fan girla med över snygga killar eller viska fula kommentarer med under genomgångarna. Och Evelina, jag kommer sakna att ha dig så nära som jag en gång hade, när jag alltid var med dig i stallet och din mamma alltid, varje gång, lagade hamburgare till oss. Cecilia jag kommer sakna att ha någon som jämt rotar i mina lådor och i min garderob. Jag älskar er så fruktansvärt mycket allihopa, lika mycket. Jag vill inte. Jag vill inte lämna er och inte veta vart jag ska sen. Det skrämmer mig. Men jag älskar er och kanse räcker det för att vi ska hålla ihop längre än såhär. 

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg?

E-post:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 

2.0