JAG GÅR INTE ISÄR NÄR JAG GÅR MED DIG

2013-07-30 / 16:03:05 ♥

Min bästavän sen 10 år tillbaka, någon som kan få mig att skina de mörkaste dagarna, någon som är raka motsatsen till mig, någon som ser det bra i mig när jag själv inte gör det och någon som kan få mig att skratta som ingen annan kan.
Alla borde ha någon som du. Det ska alltid vara du & jag.
♥♥♥

SNAPS FROM SPAIN

2013-07-30 / 15:39:17 ♥

COZY

2013-07-30 / 15:25:27 ♥

Regnet öser ute och jag är hemma själv, så jag gjorde en kopp té, hämtade chocklad och satte på lite musik. Sitter och fixar med lite bilder och läser bloggar också, helt okej assåå.
Taggar träning om några timmar, fast nee..

DINNER

2013-07-30 / 15:23:00 ♥

Lite bilder från middagen igår. Lika roligt som alltid när våra familjer träffas, och sen efter ett tag kom Ida, så himla mysigt att träffa henne igen. Jag, Clara, Alice och Ida gick ut och spelade fotboll efter middagen och sen kollade vi på film. Både Ida och Clara sov kvar, så vi åt frukost tillsammans imorse, såg på pll och spelade kort.
Sen åkte dom vid 1.

IN THE SILENCE YOU DREAM OF LETTING GO

2013-07-29 / 16:36:02 ♥

Nu har jag landat i min fantastiska rullande vita stol framför datorn efter några dagar ute på fläng.
Bröllopet i fredags var jättefint och roligt, var med Felicia och hennes kompisar hela kvällen så det var roligt.
På lördagsmorgonen försov jag mig lite så fick stressa till bussen till Stockholm där jag mötte upp Manfred. Vi gick runt lite och åt lunch, sen gick vi hem till hans nya lägenhet, så himla fin. Han skjusade mig till Sthlm tapas vid 4 där jag mötte halva min släkt typ och lite vänner, vi åt där och sen gick vi på gyllene tider på kvällen.
När jag kom hem vid 12 på kvällen gick jag hem till Ruben och sov där, vi såg på film och år godis, gosigt.

På söndagsmorgonen sa jag hejdå till Ruben och gick hem till Clara och åt frukost snabbt, hade inte träffat henne på 3 veckor. Sen kom pappa och hämtade mig så åkte vi till gymmet, döjobbigt.
När jag kom hem lunchade jag med Måns och Clara, och sen spelade vi kort hos Clara. Vid 5 tåg jag tåget hem till Stockholm och sov hos Rebecka. Vi lagade middag tillsammans och sen gick vi och köpte chocklad och frukt som vi åt. Sen började det regna, så vi öppnade fönstret och tände ljus och såg på film, så weheartit gosigt.

Vaknade halv 12 idag, lagade pannkakor till frukost sen tog jag halv 2 tåget hem och spelade lite fotboll med Alice och Clara. Nu är jag nyduschad och fixar med massa bilder och så, om en halvtimme kommer familjen Junman på middag. Ska bli sjukt gott är så hungrig!!!
Ida kommer ikväll också, har inte träffat henne på 1 år. Min bebis.

hinner typ inte andas lol asmycket som händer men det är bara roligt och det får bort tankarna på allt annat. Snart kommer bilder puss!

20 DAYS

2013-07-26 / 22:03:56 ♥

Om 20 dagar tar mitt sommarlov slut. Hallå VA?
Jag blir så otroligt ledsen i själen. Vaddå tillbaka till plugg, ångest, långa resor och försenade tåg?
Vadå hejdå till sol, värme, stränder och sena sommarkvällar? Nej jag är inte redo att vinka av sommaren riktigt än.
Men därför ska jag göra de här 20 dagarna till 20 riktigt bra dagar. Men usch fyfan vad snabbt det går.
Om 20 dagar påbörjar jag ett helt nytt liv känns det som. Sjukligt läskigt och är inte redo igentligen men fyfan vad kul. Har höga förväntingar på att plugga i Stockholm. Mera mat, mera party och mera stress än vad lilla Järna har att erbjuda. Tänk om jag blir prylberoende? Snobb? Elitbadmintonspelare? Knarkare? Djurvän? Vem vet!!!

THOSE SUMMERDAYS

2013-07-26 / 14:13:12 ♥

lite bilder från en jättehärlig sommardag och kväll!
Jag och Kristina åkte lite båt på dagen, åt lunch ute i solen och plockade bär i skogen.
Sen frammåt kvällen åkte vi och handlade det som vi skulle ha till middagen.
Vi var hemma själva hos henne så vi gjorde en jättegod kycklingpasta och kladdkaka, sen såg vi på film hela kvällen och natten och skrattade jättemycket, så härlig kompis.
Imorse åt vi frukost och sen tog jag bussen, så hjälpte jag pappa att köpa lite nya kläder.

Nu ska jag fixa mig det sista, och sen gå iväg på bröllop.
Vi får se vart jag tar vägen ikväll, för lär inte stanna så länge som mina päron så att säga. Antingen en kväll med lite kompisar eller så ska jag hem och se på serier och sova, haha är så trött.

NU KAN DU FÅ MIG SÅ LÄTT

2013-07-25 / 10:34:46 ♥

Godmorgon!
Har precis ätit bananpannkakor i sängen och sett på pll, helt okej morgon assåå.
Ska gå upp och fixa mig nu, för att om 50 minuter ta bussen till Kristinas landställe där vi ska spendera dagen.
Sen vid 5 ungefär åker vi hem till henne och lagar middag och ser på film och så, kommer bli supergosigt.
Fint väder idag också!

CALA D'OR

2013-07-25 / 09:02:10 ♥

JAG VET VILKEN SKIT HON VARIT I

2013-07-24 / 20:13:06 ♥

Nu är jag hemma igen!
Filmen var helt fantastiskt, varje replik satt sig i hjärtat, men det beror nog mycket på att just Håkan Hellström är min gud. Men det var riktigt bra skådespelare i och så himla bra gjord. 1038/5!
Innan bion började åt jag och Ellen thaimat, så gott men det var så starkt att jag grät typ.

Jag har brutalt ont i öronen och huvudet, så det blir en lugn kväll för mig.
Ska nog se på fotbollen och sen ha mini maraton med mina 3 osedda Pretty Little Liars avsnitt och några koppar te. Over and out!

MOVIEDAY

2013-07-24 / 10:02:20 ♥

Hejsan!
Jag har hur trött som helst. Men vaknade redan vid åtta.. blää.
Jag längtar efter att träna så himla mycket, det liksom kliar i hela kroppen. Men ska vänta några dagar, vill inte bli mer sjuk lolz.

Ska iallafall ta en dusch snart och städa rummet, och sen ska jag gå till Ellen för vi ska upp till Stockholm och se Känn ingen sorg! Har så höga förväntningar! Sen kanske jag stannar i Stockholm och sover hos Rebecca, vi får se helt enkelt. Puss!

SPANIEN

2013-07-24 / 09:51:28 ♥

Några bilder från Spanien!
Ska lägga ut en video också och där ser man lite mer hur det ser ut.
Har iallafall haft det super. Ätit alldeles för mycket, sovit för lite och bränt mig, så det är som det ska vara.
De sista dagarna fick jag feber och blev jätteförkyld så det var lite surt, men jag försökte köra som vanligt lol.
Har inte blivit så jättebrun dock.. men det gör inget. Längtar redan tillbaka lite, fastän det är skönt att vara hemma.

HOME SWEET HOME

2013-07-23 / 22:37:04 ♥
Nu är jag hemma!
Jag har blivit riktigt förkyld och har värsta locket i öronen efter flygresan hem, hör inte ett skit.
Kan inte andas heller för näsan är helt täppt. Men annars mår jag som fisken i vattnet så att säga. Har haft de bästa veckorna på länge i Spanien och jag har inte bloggat därför att jag hade internet sällan och när jag väl hade det var det segt. Men imorgon ska ni få massa bilder!

Cecilia kom hit och hängde med mig ett tag, vi drack te och tog igen allt vi hade missat.
När hon gick skypade jag med Daisy, och tiden rusade iväg så när jag stängde av nyss hade vi skypat i tre timmar.
Jag har skrattat så jag har ont i magen. När jag kom in i hallen idag så låg det ett paket där, och när jag öppnade det var det mina favoritchocklader och ett brev som hon hade skickat. Så världsbäst.
Nu ska jag lägga mig i sängen som jag har saknat mest av allt, och sova. Jag behöver verkligen sova. Imorgon blir det massa inlägg!

5 THINGS

2013-07-11 / 02:04:00 ♥
♡ Jag blir sur för smågrejer väldigt lätt ibland. Typ för två år sen kunde jag inte bestäma mig för vilken mat jag skulle beställa på en restaurang då blev jag skitsur och gick iväg..

♡ Jag älskar att smsa. Tycker inte om att prata i telefon får då kan man inte tänka ut ett bra svar på samma sätt än om man smsar.

♡ Hatar att träna allt utom fotboll och löpning. Styrketräning kan vara det tråkigaste jag vet. Plus att jag suger på det.

♡ Jag älskar att äta. Behöver inte vara godis, utan mest mat. Jag älskar verkligen mat.

♡Jag har det sämsta lokalsinnet i världen. Fick ringa Clara en gång om hjälp för jag tappade bort mig helt på Centralstationen i Stockholm. Det var typ en månad sen. Därför är jag orolig över att börja gymnasiet i Stockholm...

BYE BYE SWEDEN

2013-07-08 / 22:54:40 ♥

Klockan fyra inatt åker jag och min familj till Arlanda, för att sen ta planet till Cala d'or.
Vi ska spendera två veckor på ett hotell med hotellfrukost varje morgon och bara några meter till havet. Det ska bli så otroligt skönt att komma iväg ett tag, det har varit så sjukt mycket senaste tiden med skolan och hela kittet, har slitit ihjäl mig i ett år så det här kommer lägligt.
Vi ska åka in och shoppa också någon dag till Palma där det tydligen finns massa bra butiker, plus att jag har beställt en jättefin bikini som jag får på planet imorgon, hoppas den passar!!

Jag kommer ha wifi ganska ofta tror jag, så kommer säkert blogga rätt ofta och lägga ut videosar!
Ska alldeles strax fixa mig och lägga mig i sängen och hänga med mobilen i några timmar.
Puss!

SEPERATIONSÅNGEST

2013-07-08 / 22:16:24 ♥

Precis hemkommen från Ruben. Har saknat honom så mycket så var skönt att krama om honom igen, innan jag åker. Känns som man inte hinner spendera tid med någon längre för man typ överlappar varandra...
Vi käkade iallafall där och sen tog vi tjejer tåget hem tillsammans, och jag lånade böcker av Linn innan jag begav mig hemmåt. Kramade henne länge ska jag säga er, kommer som sagt inte träffa henne på en månad, vilket kanske inte låter så mycket men när man har träffat varandra nästan varje dag i 1 år känns det väldigt konstigt.
Hon ska åka iväg på språkresa och är även borta över sin födelsedags vilket är jättetråkigt, men hon kommer ha det så himla jävla roligt och det är hon värd. De andra träffar jag iallafall om 3 veckor.

Ska fixa med min spellista och lite så, men bloggar snart igen, för mycket sova kommer det inte bli den här natten.

2013-07-08 / 15:44:17 ♥

NO LIMITS

2013-07-08 / 15:24:46 ♥

Hej!
Dagen till ära fick ni faktiskt en toabild från i helgen. Det var ni värda. Först tänkte jag att jag skulle lägga ut någon av de 2000 andra iphonebilderna jag har laddat över på min dator nu, men det fanns knappt någon som var okej att visa på bloggen. Funderar på att göra ett collage ikväll så får ni se vad som igentligen försigår i mitt kameraalbum.

Iallafall. Imorse kom Clara till mig så åt vi frukost tillsammans, och lite senare kom Laura. Vi spelade kort och åt lite lunch och bara hängde, vi kommer inte ses på 4 veckor, vilket är jättelång tid!
Nu har dom åkt och jag har städat rummet och gjort en packlista. Ska snart börja göra en spellista, men har inga låtar. Har nästan tröttnat på musik för att jag inte har några nya att lyssna på.
Linn kommer när som helst, hon ska hjälpa mig att packa och sen skas vi hem till Ruben och äta tacos och hänga med gänget, som jag inte heller kommer träffa på 4 veckor. Gör nästan lite ont i hjärtat.

MIN HELG

2013-07-07 / 23:54:26 ♥

HEJSAN!
Nu har jag äntligen landat i min egen säng efter en fullspäckad helg.
I lördags fick jag väldigt bråttom på morgonen eftersom en viss Ellen hade kollat fel busstider, men jag hann. Jag, Ellen och Linn tog bussen till trosa och åkte ut med Oscars båt, med han och Henke. Vi åkte till en ö där vi grillade korv och badade, lyssnade på musik och bara hängde. Vid 6 var vi i Trosa hamn igen, och då gick vi tjejer och åt middag på en resturang för dom skulle bort och äta middag, sen mötte vi upp dom vid 9 och åkte och spelade minigolf, och vi tog 23 bussen hem och sov hos Linn.

Imorse fixade vi oss snabbt och drog hem till Ellen och slappa vid hennes pool och badade i någon timme med lite kompisar, efter det gick jag och Linn hem till mig och laga mat. Sen tog jag och Linn tåget upp till Stockholm och köpte glass och satte oss vid vattnet. Vi gick genom söder och snackade om livet, innan vi mötte Rebecca och Wendela. Vi gick fel så det slutade med att vi typ gick 1 mil innan vi hamnade på Grönan är vi såg på Kesha. Hon var fett coool assååå. Nu är jag iallfall hemma och ska sova, imorgon har jag en jävla massa att göra!

VÄRLDENS BÄSTA LÖRDAG

2013-07-07 / 00:42:54 ♥

SHOPPING

2013-07-05 / 19:12:33 ♥

Detta köpte jag idag och igår som jag ska ha med mig när jag åker!
Köpte ju även en massa kläder, men de visar jag när jag väl har på mig dom så att säga.

THEY CALL ME STACY AND ORRE

2013-07-05 / 19:07:26 ♥

Min middag idag!
Åt sen lunch aka fika på jobbet så var ej hungrig på mat, och snart ska jag vidare till Linn och hänga med kompisarna och förhoppningsvis äta något gott. Annars vill jag inte komma.
Förutom att jag är brutalt trött så kommer det bli en bra kväll. Har saknat mina tjejer!

EN FREDAGSBIO HELT ENKELT

2013-07-05 / 17:47:51 ♥

FRIDAY

2013-07-05 / 11:43:07 ♥

Sitter i fikarummet och vräker i mig godis, hashtag fitspo. Men ärligt, vem fan bryr sig? Om man vill ha godis ska man äta godis. Mitt motto. Tycker det har fungerat ganska bra hittils! Slutar om 2 timmar, sen åker till Södertälje och möter Linn. Puss!

IS IT FOR REAL?

2013-07-04 / 22:44:10 ♥

Har shoppat mycket, men blev inte riktigt klar så ska åka imorgon efter jobbet också. Jag längtar efter att komma bort så mycket just nu. Har varit här alldeles för länge, det märks. Sista dagen på jobbet imorgon, sorgligt, men mest fydjävulens skönt.

Leker lite bah

2013-07-04 / 16:18:23 ♥

OCH JAG HOPPAS ATT DU KAN SE MIG NU

2013-07-04 / 16:02:00 ♥

Hej världens bästa dag!
Det har varit en sån otroligt härlig dag idag. Jag var väldans trött imorse men det är jag alltid, och det var mulet. Men när jag kom till jobbet var mitt bästa barn där, är kär i henne. Sen satt jag och kollade på pippi med dom, och sen whoop var det dags för lunch, sjukt god mat. Sen städade jag lite och sen fick jag rast, och gissa vad jag möts av i fikarummet förutom personalen (som jag tycker om så mycket, mina 30+ kompisar)? Jo, kanelbullar, chocklad av alla sorters, två olika tårtor, vindruvor och ostar. Helt sjukt. Sen säger dom att jag får sluta två timmar tidigare både idag och imorgon för att jag har vart så duktig de här veckorna?! Hur söta.
Så jag åt masas gott, helt sjukt vad glad jag blir av socker haha, sen jobbade jag en timme till sen gick jag hem!

Nu chillar jag bara, ska nog spela Sims snart...
Om en timme kommer pappa och hämtar mig och mami så ska vi åka och shoppa massa inför Spanien och käka middag någonstans, supermysigt! Jag är njuta av sånna här tider, för om några månader är kanske allt förändrat. Men det gör inget! Förändring är bra, men också läskigt.

Juli 2012

2013-07-04 / 15:43:59 ♥

En riktigt bra månad. Fast det känns som hundra år sen. Ibland kan jag typ rycka till och sakna sports camp, det var så himla roligt! Träffade även min Ida där, bara det är ju guld. Sen åkte jag till Åland med Clara, hängde på Mörkö, var med Laura och massa annat. Men jag tror fortfarande att Juli i år kommer bli bättre. Eller det är redan bättre, på hundratusentals olika sätt.

WEDNESDAY

2013-07-03 / 21:10:17 ♥

Hejsan amigos and none amigos.
Idag har jag städat ca hela dagiset, jag har så ont i hela kroppen ,ni förstår inte vad jag har styrt och ställt...
Jag lagade mat när jag kom hem som jag, pappa och Cecilia åt, det blev jättegott, hade längtat hela dagen, hjärta.
Jag och Cecilia har bara suttit vi köksbordet och hängt, druckit te och snackat.

Jag ser fram emot helgen, dels för att jag verkligen är ledig, och för att jag har jättemycket roliga planer, om allt går som det ska! Nu ska jag göra mig iordning, lägga mig i min nybäddade säng och se på det senaste avsnittet av pretty little liars. Imorgon väntar jobb som vanligt och sen shopping hela kvällen! lycklig!!

PICK YOURSELF UP

2013-07-03 / 07:05:31 ♥

Hej vänner.
Igår var en fysiskt jobbig dag. Jag var superförkyld, frös hela dagen och fick inte i mig så mycket mat så jag var trött i hela kroppen och seg i huvudet, men jag klarade det! Efter jobbet åkte jag, Clara och Manfred upp till Stockholm, där åt vi först på Subway och det var sååå gott, sen tog vi båten till Gröna Lund och såg på Hästpojken. Dom var jättebra, saknade några gamla låtar men så är det alltid. Kom hem vid 11 och somnade fort som fan.

Nu har jag ätit sjukt god frukost och dricker te med överdrivet mycket honung i hopp om att det ska lindra halsen lite. Har även träningsvärk för att jag drog barnvagnar upp för långa backar igår, typ backträning på ett annat sätt.

Jag har bara 2 tidiga morgonar kvar nu, det ska jag klara av. Jag har tagit med shorts och tjocktröja, eftersom jag har kommit i klimakteriet så vet man aldrig om det rinner svett om mig eller om jag är fylld av gåshus. Återstår att se!

AND ALL THIS TIME YOU WERE ALWAYS ON MY MIND

2013-07-01 / 19:19:00 ♥
♥♥♥

Klarade av jobbet med måtta, mår bajs men jag höll ut tills jag slutade. Kom nyss hem från Tim där det firades med mat och pannkakstårta, så värt.
Ska göra en kopp te och se på någon film eller serie innan jag går och lägger mig, är helt slut.
Imorgon ska jag och mitt dagis på utflykt ända till Gnesta, så himla yolo av dom. Efter jobbet ska jag gå på Hästpojke på gröna lund med Clara om jag inte mår sämre. Puss!

2013-07-01 / 08:04:35 ♥

MOBILBILDER FRÅN VECKAN

2013-07-01 / 07:44:32 ♥

MONDAY MORNING

2013-07-01 / 07:32:13 ♥

Jag är så brutalt trött.
Sista veckan på jobbet nu och sen har jag sommarlov på riktigt, bara kämpa på vettni.
Jag lämnar landet om lite mer än en vecka, och jag längtar inte ens till att sola, bada eller äta utan bara att komma härifrån och vara någon annanstans än i Järna. Fyfan vad skönt det ska bli.

Direkt efter jobbet ska jag fira Tim som fyller 18 år, det blir lite mat och sånt.