när det väl går bra då är jag så lycklig man kan va

2013-02-13 / 21:11:38 ♥
 
Är det bara jag som har noll balans i mitt liv? 
Inga rutiner och inga mönster att följa, endast att gå upp varje morgon och gå till skolan.
Vissa veckor klarar jag skolan galant, medans andra veckor kan jag sitta och vika in och ut på matteboken och fundera på om man verkligen borde gå gymnasium eller inte. 
Vissa nätter somnar jag direkt jag lägger huvudet på kudden och andra nätter ligger jag och vrider och vänder mig tills det slutar med att jag får sitta på golvet ett tag för att lugna ner mig. Vissa morgonar vaknar jag med utvilade ögon och andra morgonar med ögon som knappt syns på grund av sömnlöshet.
Jag bestämer mig ofta för att nu ska jag äta nyttigt, och träna så hårt att jag spyr.
Och så bryter jag det lika fort som jag sa det. 
Vissa dagar hatar jag min kropp och vissa dagar tycker jag om den och hela mig.
Vissa dagar uppskattar jag alla vänner jag har och allt annat runtomkring mig medans andra dar önskar jag efter mer.
Jag kan skratta så jag skakar genom hela skoldagarna och komma hem och fullständigt bryta ut i tårar.
Jag kan sprigna 9 km för att nästa dag knappt orka ta mig igenom 3.
Jag kan sakna det som var förrut och sedan nästa sekund önska att det aldrig hänt.
Men jag hoppas att det är normalt, och jag hoppas att det är så för alla.
Som lasse skriver!
Ja det är sant att det är hårt ibland och kärvt och jävligt svårt ibland
men när det väl går bra är jag så lycklig man kan va
 
Idag har jag iallafall skickat in mina gymnasieval och ätit två bitar kladdkaka, och nu lider jag av min halvmigrän som jag kallar det (inte äkta migrän eftersom det inte flimrar framför ögonen osv, men inte vanlig huvudvärk eftersom det känns som jag ska spy och har ont i kroppen och som om någon slår med en grävskopa i huvudet på mig).
Min syster har städat mitt rum och jag har hunnit plugga på lite men inte det som jag skulle behövt. 
Jag har skrattat med mina vänner och jag har blivit jävligt sur på andra vänner.
Så idag har också vart en upp och ner dag.
Men imorgon är det alla hjärtansdag vilket är mysigt, men mitt leende imorgon kommer nog mest bero på att halvmigränen är över och för att det är exakt 14 dagar, 2 veckor, kvar tills jag står på samma jordhalva som min bästavän igen. Och för att jag ska äta godis.
 

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg?

E-post:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 

2.0